17
خرداد
1400
محتوای همورا
محتوای همورا
 

استراتژی وب چیست؟

5 رای    میانگین 3.6 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

مشکل اکثر استراتژی‌های وب این است که آن‌ها اغلب به عنوان پروژه‌های "یکبار انجام شده" در نظر گرفته می‌شوند. بدون داشتن یک استراتژی وب قوی، انگیزه به سرعت از بین می‌رود و شما در همان چرخه باطل راه‌اندازی چندباره سایت قرار می‌گیرید.

 مطمئنا، شما می‌توانید هر از چندگاهی سایت را با محصولات جدید یا اخبار جدید به‌روز کنید، اما با نداشتن یک استراتژی، سایت همچنان به روند تکراری خود ادامه می‌دهد و در این چرخه بی‌پایان گیر می‌کند.

در حقیقت، یک استراتژی وب، یک نقشه راه است که شما را از جایی که هستید به جایی که می‌خواهید می‌رساند. استراتژی وب بیشتر از یک لیست ساده برای انجام کارها یا چک لیست است که با پیشرفت تکنولوژی امکان تغییر و اصلاح دوره را برای شما فراهم می‌کند.

فراتر از جنبه فناوری، رفتاران مشتریان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. چگونه تغییرات در جهان پیرامون، بر نحوه خرید آنلاین تأثیر می‌گذارد؟ بهترین استراتژی وب همه این موارد و موارد دیگر را شامل می‌شود.

بنابراین چگونه می‌توانید یک استراتژی وب ایجاد کنید که نه تنها وب‌سایت شما را رشد دهد بلکه باعث تغییر آن شود؟ این شش مرحله را دنبال کنید تا یک استراتژی وب عالی درست کنید!

  1. اهداف قابل دستیابی تعیین کنید.
  2. برنامه‌ای برای تعمیر و نگهداری دائمی طراحی کنید.
  3. در مورد پیشرفت‌ها اطمینان کامل نداشته باشید.
  4.  بودجه‌ای برای موقعیت‌های پیش‌بینی نشده در نظر بگیرید.
  5.  تست، پیگیری و اندازه‌گیری‌ها را مورد بررسی قرار دهید
  6. داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید، اما جنبه انسانی را فراموش نکنید.

حال بیایید به بررسی هر کدام از این مراحل بپردازیم.

اهداف قابل دستیابی تعیین کنید

همیشه اولین قدم یکی از مهمترین قدم‌ها در کارهای چند مرحله‌ای است. نوشتن اهداف قابل دستیابی در واقع از نظر استراتژی وب دو هدف را در بر می‌گیرد. ایده‌های شما را به شکلی مشخص تبدیل می‌کند و در واقع می‌تواند نحوه طراحی یا طراحی مجدد عناصر مختلف وب‌سایت را برای دستیابی بهتر به اهداف گفته شده شکل دهد.

اینکه سایت شما یک سایت اطلاعاتی یا یک وبلاگ برای سرگرمی باشد هیچ فرقی نمی‌کند، داشتن اهدافی که با سایت شما همسو باشد به شما امکان می‌دهد استعدادهای خلاقانه خود را در طراحی و ترکیب جنبه‌های یک تجربه کاربری پیشرفته و متناسب با آن اهداف نشان دهید.

برنامه‌ای برای تعمیر و نگهداری دائمی طراحی کنید

بسیاری از وب‌سایت‌ها به دلیل اینکه هیچ برنامه‌ای برای نگهداری مداوم ندارند‌، از بین می‌روند. اما همه چیز به مرور تغییر می‌کند، فناوری به سمت جلو حرکت می‌کند و هر وب سایتی که این موضوع را نادیده بگیرد، آینده خود را به خطر می‌اندازد. ممکن است لازم باشد امور توسعه وردپرس خود را به صورت سفارشی انجام دهید. افزونه‌ها یا سرویس‌ها باید به‌روز و موارد یا خدمات جدید نیز افزوده شوند.

هر یک از این موارد لزوما به معنای یک تعمیرات اساسی نیست، اما اغلب اوقات، مشاغل اعتقاد دارند که یک بازنگری کامل لازم است، زیرا آن‌ها می‌خواهند بسیاری از چیزهای جدید را همزمان ادغام کنند. شما باید یک تصمیم هوشمندانه برای انجام این کار بگیرید.

در مورد پیشرفت‌ها اطمینان کامل نداشته باشید

مانند تغییرات و نگه‌داری، هر پیشرفتی در هر استراتژی وب به طور برجسته‌ مشخص می‌شوند. ممکن است مشتریانی را در سطح مناسب و با قیمت مناسب جذب کنید، اما برای آنکه بتوانید بهتر عمل کنید چه خواهید کرد؟ پیشرفت می‌تواند به معنای هر چیزی باشد و می‌تواند تأثیر قابل ملاحظه‌ای در نرخ تبدیل شما داشته باشد، مانند طراحی حرفه‌ای وب یا حتی افزودن ویژگی گپ زنده.

ایجاد این فرضیه‌ها و ایجاد این پیشرفت‌ها به مرور زمان به شما نشان می‌دهد که چه عواملی برای مخاطب هدف شما کار می‌کند و مخاطب به چه چیزی واکنش نشان می‌دهد. شما برای وب‌سایت خود و سایر ابتکارات بازاریابی و کمپین‌های پیرامون آن، به این اطلاعات نیاز خواهید داشت.

بودجه‌ای برای موقعیت‌های پیش‌بینی نشده در نظر بگیرید

وقتی نوبت به استراتژی وب می‌رسد، مسئله این نیست که چه اتفاقی بیفتد، بلکه مسئله زمان است. با اختصاص بخش کوچکی از بودجه خود برای مقابله با این موقعیت‌های پیش‌بینی نشده در هنگام رشد، نه تنها از ایجاد شرایط بحرانی جلوگیری خواهید کرد، بلکه در صورت وجود شرایط بحرانی می‌توانید شرایط را نیز بهتر کنترل کنید.

تست، پیگیری و اندازه‌گیری‌ها را مورد بررسی قرار دهید

این بخش از استراتژی به عدم اطمینان در مورد پیشرفت‌ها بازمی‌گردد. با آزمایش، پیگیری و اندازه‌گیری این تغییرات، می‌توانید داده‌هایی را که نحوه تعامل مشتریان با وب‌سایت شما را تعیین می‌کنند، به اشتراک بگذارید.

این کار به شما اجازه می‌دهد، نه تنها در مورد جهت سایت خود تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید، بلکه این امکان را می‌دهد که هرگونه مشکلی را  بر تجربه کاربری و مشتری تأثیر بگذارد را از راه‌هایی که احتمالا پیش‌بینی نکرده‌اید، شناسایی کنید. این موارد می‌تواند از مشکلات سرور تا یک فرآیند دست و پاگیر حسابداری باشد، مواردی که اگر آزمایش، پیگیری و اندازه‌گیری نکنید هرگز آن‌ها را نخواهید فهمید.

داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید، اما جنبه انسانی را فراموش نکنید

البته، هنگامی که شروع به تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌کنید، بهتر است که قبل از اجرای هرگونه تغییر کاملا به مواردی مانند داده‌های آماری اعتماد کنید. اما وابستگی بیش از حد به داده‌ها نیز می‌تواند بازدارنده استراتژی شما باشد. ورود داده‌ها به زمان نیاز دارد و داشتن اطلاعات کافی برای پیش بینی تغییرات حتی به زمان بسیار بیشتری نیز نیاز دارد.

در هر اقدام و معامله‌ای که در سایت شما انجام می‌شود، یک جنبه ذاتی انسانی نیز وجود دارد و خوب است که در تلاش برای قدرت بخشیدن به سایت خود با تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده این نکته را فراموش نکنید.

سخن پایانی

از اینکه همراه ما بودید ممنونیم. استراتژی وب موضوع بسیار مهمی است و یکی از اصلی‌ترین مهره‌های پیشرفت برای وب‌سایت و کسب و کار شما خواهد بود. ما در این مطلب درصدد آن بودیم که نکات مفید و موثری را بیان کنیم و مراحل اصلی را برای شما شرح دهیم. با دنبال کردن این مراحل در توسعه استراتژی وب خود، نه تنها بسیار بهتر از رقبای خود خواهید بود بلکه با تجاربی که به دست می‌آورید شرایط ایده‌آل‌تری را برای مشتریان خود فراهم خواهید کرد.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
7 نکته در کارت‌های تبریک
برخی از شیوه‌های تبلیغات هنوز هم ارزش و سودمندی خود را حفظ کرده‌اند و می‌توانند در انتقال احساسات و ایجاد ارتباطات موفق عمل کنند. ارسال کارت تبریک نیز یکی از همین روش‌هاست که به شرط رعایت نکاتی می‌تواند سف...
اطلاعات بیشتر
صدور مجوز بند «الف» برای ثبت آژانس هواپیمایی
از شرایط اخذ مجوز بند «الف» برای تاسیس یک آژانس هواپیمایی چه می‌دانید؟ در این مطلب به تعریف بند «الف»، شرح شرایط  و الزامات موجود جهت اخذ مجوز بند «الف» پرداخته‌ایم.
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
ناشناس
1402/05/10 11:53
ممنونم از شما
پاسخ دهید...
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)