13
مرداد
1398
محتوای همورا
محتوای همورا
 

راه و رسم راه‌اندازی بخش اینکامینگ

1 رای    میانگین 5.0 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

واحد اینکامینگ، بخشی مهم و پردرآمد در آژانس‌های گردشگری است که در بخش جذب مسافر از بیرون مرزهای ایران فعالیت می‌کند. راه‌اندازی بخش اینکامینگ دارای نکات مهمی است که پیش از ورود به این عرصه، باید به آن آگاه باشید. در ادامه بیشتر در این باره بخوانید.

«هر که در این سرا در آید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد». این جملاتی است که بر سردر خانقاه شیخ ابوالحسن خرقانی که عارفی در قرن سوم قمری می‌باشد، نقش بسته بوده است. این کلمات بیان می‌کند که مهمان‌نوازی در نزد ایرانیان دارای ارج و قربی والا بوده و این صفت هنوز نیز در ایرانیان باقی مانده است. به همین دلیل مسافران بسیاری دوست دارند به ایران سفر کنند و در کنار دریافت محبت ایرانیان، از دیدن جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی سرزمین‌مان لذت ببرند. در نتیجه راه‌اندازی واحد اینکامینگ می‌تواند نقشی موثر در جلب مشتریان بین‌المللی داشته باشد.

آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی

مهمان‌نوازی، مهم‌ترین جاذبه گردشگری ایران است که یکی از نمادهای آن‌را جمله سردر آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی می‌دانند

چگونه آغاز کنیم؟

برای داشتن یک بخش اینکامینگ لازم است که ابتدا دارای آژانسی باشید که مجوز بند ب دارد. آژانس بند ب درواقع شرکت گردشگری است که مجوز برگزاری تور، برنامه‌ریزی سفر، درخواست برای صدور ویزا و... را دارد. ضمنا این آژانس نمی‌تواند بلیط هواپیما صادر کند و یا در مسیرهای زیارتی شامل عربستان، عراق و سوریه تور برگزار کند.

آژانس‌های بند ب در زمینه‌ی برگزاری تورهای فرهنگی و طبیعت‌گردی فعالیت دارند و برای دریافت مجوز باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی ویژه‌ای باشند. در صورتی که مایل هستید بیشتر درباره این مجوز بدانید، می‌توانید مطلب «نحوه اخذ مجوز بند ب» را در وبلاگ همورا بخوانید.

 

قوانین اینکامینگ را بررسی کنید

پس از دریافت مجوزهای لازم، برای تمام آژانس‌هایی که در زمینه‌ی اینکامینگ فعالیت می‌کنند، آگاهی به قوانین و الزامات امری ضروری است. مثلا شما باید بدانید اتباع چه کشورهایی در فرودگاه ویزا می‌گیرند، چه افرادی نمی‌توانند بدون حضور تورلیدر در ایران سفر کنند و برای دریافت ویزا چگونه باید فرم‌های مربوط را پر کنید. در اینجا ما برخی از مهم‌ترین قوانین مربوط به تورهای اینکامینگ یا ورودی را برایتان شرح داده‌ایم.

 

1 قوانین صدور ویزای فرودگاهی

از حدود 250 کشور جهان، اتباع 100 کشور می‌توانند در فرودگاه ایران، ویزای فرودگاهی بگیرند به شرط آنکه در فرودگاه به بخش ویزای وزارت امور خارجه مراجعه کنند، فرم‌های مربوطه را که حداقل از دو روز قبل باید پر می‌شده تحویل دهند و مبلغ مورد نظر را به یورو بپردازند. پس از انجام این موارد ویزای یک تا سی روزه فرودگاهی صادر و تحویل داده می‌شود. این ویزا تا 15 روز بعد قابل تمدید است و فقط به کسانی داده می‌شود که قصدشان از سفر به ایران سیاحت و گردشگری است. در نتیجه اگر شما مسافری دارید که به منظور خبرنگاری، تجارت، کارشناسی و دیگر اهداف غیرگردشگری وارد ایران می‌شود، نمی‌توان برای او ویزای فرودگاهی گرفت.
ضمنا ایرانیانی که از تابعیت ایران خارج شده‌اند و ویزای کشور دیگری را گرفته‌اند نیز نمی‌توانند ویزای فرودگاهی بگیرند و برای سفر باید به شیوه‌های دیگری اقدام کنند. ویزای فرودگاهی در فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مهرآباد، مشهد، شیراز و تبریز که فرودگاه‌های بین‌المللی هستند، صادر می‌شود.

ویزای ایران

برای دریافت ویزای فرودگاهی لازم است قبل از ورود مسافر فرم‌های مربوطه تکمیل و رسید دریافت شود

 

2 قوانین ورود اتباع کشورهای خاص

اگر مسافری دارید که از سه کشور انگلیس، کانادا و ایالات متحده آمریکا به ایران سفر می‌کند باید پیش از ورود مسافر، برنامه سفر و تاریخ‌های ورود و خروج او را برای دریافت ویزای ایران ارائه کنید. این برنامه باید جزییات سفر گردشگر را که شامل مکان‌های مورد بازدید، محل اقامت، جاده‌های عبوری و... می‌شود شرح دهد. ضمنا اتباع این سه کشور را باید لیدری همراهی کند که مورد تایید وزارت امور خارجه است و برای این کار مجوز دارد. پیدا کردن این لیدرها معمولا دشوار نیست و اگر خودشان به سراغ‌تان نیامدند، می‌توانید لیست اسامی آنها را از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت کنید.

 

اتباع چه کشورهایی ویزای فرودگاهی نمی‌گیرند؟

بنابر قوانین فعلی (تابستان 98) اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، بنگلادش، اردن، آمریکا، انگلیس، کانادا، سومالی و کلمبیا نمی‌توانند در فرودگاه ویزا بگیرند و باید از طریق نماینده کنسولی اقدام کنند.

در نهایت به یاد داشته باشید که ویزای فرودگاهی ایران معمولا محدودیت صدور ندارد و گردشگران می‌توانند برای هر بار سفر به ایران، برای دریافت آن مجدد درخواست بدهند.

تورهای اینکامینگبا ارائه یک برنامه مناسب و معرفی تورلیدر مخصوص، آژانس‌ها می‌توانند میزبان اتباع کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس باشند

 

فرم درخواست ویزا را چگونه پر کنیم؟

فرم‌های درخواست ویزای ورود به ایران، بر روی سایت وزارت امور خارجه و در سامانه‌ای مشخص قرار دارد که برای دسترسی به آنها باید نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید. برای ورود به این سامانه، درخواست آژانس‌های دارای مجوز بررسی می‌شود و بعد از مدت کوتاهی، نام کاربری و رمزهایی که لازم است برایتان ارسال خواهند شد.

ضمنا این سامانه به سازمان‌ها، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معتبر نیز امکان دسترسی می‌دهد تا بتوانند برای درخواست ویزای مهمانان خود، راساً اقدام کنند.

 

قوانین مالیاتی تورهای اینکامینگ

از فروردین 1395، قوانین جدید مالیاتی وضع شد که مطابق با آن و ماده 132 قانون اساسی، 100 درصد درآمد حاصل از جذب مسافر خارجی توسط آژانس‌های گردشگری دارای مجوز، معاف از مالیات است. ضمنا اگر این آژانس‌ها در مناطق محروم فعالیت کنند و بتوانند هر ساله به تعداد کارکنان خود تا سقف معینی بیافزایند، شامل تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی دیگری نیز می‌شوند. در واقع قوانین مالیاتی در تلاش هستند تا آژانس‌ها را به برگزاری تورهای اینکامینگ تشویق کنند. چرا که ارزآوری این تورها نقش مهمی در رونق کسب و کارها و اشتغال‌زایی دارد.

حضور گردشگران خارجی ارزآوری بسیاری برای ایران دارد و به همین دلیل کاملا از مالیات معاف است

 

برای بخش اینکامینگ، نرم‌افزار CRM بخرید

نرم‌افزارهای CRM کمک می‌کنند تا بتوانید تمام دانش‌ و اطلاعاتی که در طی سال‌ها به‌دست می‌آورید را به شیوه‌ای مناسب طبقه‌بندی کنید، هیچ موضوع مهمی را گم نکنید و با مشتریان قبلی خود به شکلی مناسب در ارتباط باشید. اگر علاقه‌مند به داشتن یک CRM کاملا تخصصی و کاربردی هستید، برایتان خبر خوشی داریم. همورا سال‌ها پیش CRM گردشگری به‌نام «یوتاب» را به صنعت گردشگری معرفی کرد که در آن تمام نیازهای یک آژانس گردشگری دیده شده است. همچنین این نرم‌افزار دارای تاریخ میلادی، نسخه انگلیسی و قابلیت تبدیل شدن به هر زبان دیگری می‌باشد تا اگر کارکنان بین‌المللی یا خارجی زبان دارید، آنها نیز به راحتی از آن بهره ببرند. در صورتی که مایل به مشاهده دموی نرم‎افزار هستید و یا دوست دارید بیشتر درباره یوتاب بدانید با همورا تماس بگیرید.

 

در پایان به یاد داشته باشید، اگرچه راه‌اندازی واحد اینکامینگ می‌تواند فرصت‌های درآمدزایی متعددی ایجاد کند اما نیاز به دقت فراوان، طراحی برنامه‌های مدون و آگاهی به قوانین و ملزومات دارد. در نتیجه اگر به راه‌اندازی این بخش علاقه‌مندید دانش و آگاهی خود را افزایش دهید و سپس وارد این حوزه شوید.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
استفاده از عکس در بازاریابی دیجیتال
چگونه عکس‌ها می‌توانند برایتان یک کمپین تبلیغاتی موفق به ارمغان بیاورند و بازار کسب و کارتان را رونق ببخشند؟ در این مطلب برایتان از قدرت تصاویر در بازاریابی‌های دیجیتال گفته‌ایم و اینکه با چه تکنیک...
اطلاعات بیشتر
چگونه یک وب‎سایت گردشگری موفق داشته باشیم؟
فکر داشتن وب‌سایت‌های جدیدتر صاحبان کسب و کارها را در صنایع مختلفی به خصوص گردشگری رها نمی‌کند. بسیاری بر این نظر هستند که تنها راه برون رفت از بحران‌ها و یا رسیدن به اهداف تجاری و اقتصادی داشتن وب‌سایتی خ...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
ناشناس
1402/03/11 02:13
برای جذب توریست باید چیکار کنم
پاسخ دهید...
اشکان
1402/01/21 12:47
با درود وسپاس تمایل به همکاری در زمینه اینکامینگ دارم
پاسخ دهید...
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)