18
تیر
1398
محتوای همورا
محتوای همورا
قدم به قدم تا نمایشگاه ITB برلین 2020

تهیه بلیط نمایشگاه ITB

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی موضوعی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار به آن علاقه دارند و برایش برنامه‌ریزی می‌کنند. در این بین، نمایشگاه ITB برلین در صدر توجه کسانی قرار دارد که به نوعی در صنعت گردشگری فعالیت می‌کنند. کسب اطلاعات مربوط به ثبت‌نام و حضور در آن، بسیار حائز اهمیت است و اگر بخواهید در این نمایشگاه باشید، باید به موقع اقدام کنید. در این مطلب از چگونگی تهیه و هزینه‌های بلیط نمایشگاه ITB بخوانید.

یک جهان، یک صنعت و یک برند، این شعار نمایشگاهی است که عنوان مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان را بر دوش می‌کشد و هر ساله در آلمان میزبان بزرگترین برندهای صنعت گردشگری از سرتاسر جهان است. بسیاری از مدیران مایلند بدانند هزینه تهیه بلیط نمایشگاه ITB برلین به‌عنوان شرکت‌کننده تجاری و بازدیدکننده عمومی چگونه است؟ از چه طریقی می‌توان به‌صورت آنلاین در جریان نمایشگاه قرار گرفت و چه افرادی نیازی به تهیه بلیط ندارند؟ در این مطلب بیشتر در این باره بخوانید.

 

نمایشگاه ITB در کجا برگزار می‌شود؟

مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی برلین که از سال 1882 تا به امروز برگزاری هزاران نمایشگاه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی را به خود دیده، هر ساله میزبان نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت گردشگری، ITB است. سالن‌های این نمایشگاه از طریق یک پل به مرکز بین‌المللی کنگره برلین وصل می‌شوند و یکی از مجهزترین مراکز برای برگزاری نمایشگاه تلقی می‌شود. این مرکز نمایشگاهی 160.000 مترمربع فضای سرپوشیده و 100.000 مترمربع فضای آزاد نیز در اختیار دارد.

مرکز نمایشگاه های بین المللی برلین

نمایشگاه ITB همه ساله در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی برلین برگزار می‌شود

برای شرکت کنندگان در این نمایشگاه قوانین گوناگونی وجود دارد. از جمله آنکه نمی‌توانند با خودشان نوشیدنی‌های الکلی و یا حیوانات خانگی ببرند و توجه به این نکات مهم و ضروری است.

 

انواع بلیط‎های نمایشگاه ITB

در مجموع با داشتن دو نوع بلیط، می‌توان از درب‌های نمایشگاه ITB گذشت. یک، اگر شما به‌عنوان بازدیدکننده تجاری بخواهید که در نمایشگاه حضور داشته باشید و دو، اینکه تصمیم داشته باشید به‌عنوان بازدیدکننده‌ی عمومی به دیدار غرفه‌‌های ITB بروید. جالب است بدانید که علاوه بر بلیط‌های حضوری، برای هر دو حالت یعنی بازدیدکننده تجاری و بازدیدکننده عمومی، بلیط‌های آنلاین نیز موجود است تا بتوانید از آنچه در نمایشگاه می‌گذرد با خبر شوید. در ادامه هزینه هرکدام از این بلیط‌ها آورده شده است.

هزینه‌های بلیط بازدیدکننده تجاری شرکت‌کننده آنلاین شرکت‌کننده حضوری
بلیط یک بار ورود و امکان حضور در کنفرانس 42 یورو 62 یورو
بلیط دائمی (5 روز) و حضور در کنفرانس 60 یورو 90 یورو

بازدیدکنندگان تجاری باید حتما بلیط نمایشگاه را برای ورود، به همراه داشته باشند و به تمام قوانین حاکم بر سالن‌های نمایشگاه احترام بگذارند. ضمنا میزهای ثبت‌نام بازدیدکنندگان تجاری، در بخش ورودی جنوبی نمایشگاه ITB واقع شده است.

هزینه‌های بلیط بازدید کننده عمومی شرکت کننده آنلاین شرکت کننده حضوری
بلیط یک روزه (شنبه یا یکشنبه) 12 یورو 15 یورو
بلیط‌های تخفیف‌دار (محصلان، تنها با ارائه کارت معتبر) - 8 یورو
بلیط لحظه آخری (فقط برای یکشنبه 10 مارچ از ساعت 2 عصر) - 8 یورو
کودکان زیر 14 سال که همراه والدین‌شان هستند - رایگان

همان‌طور که در جداول بالا مشاهده کردید، بازدیدکنندگان عمومی تنها در روزهای خاصی اجازه ورود و آگاهی نسبت به وقایع نمایشگاه را دارند و سایر روزهای برگزاری نمایشگاه، تنها متعلق به بازدیدکنندگان تجاری است.

در این جدول بخشی که مربوط به تخفیف محصلان است شامل دانشجویان کشورهای بین‌المللی است و برای بلیط‌هایی که از ایران صادر می‌شود، کاربرد ندارد.

 

چگونه از ایران، بلیط ITB بگیریم؟

برای تهیه بلیط نمایشگاه ITB از هر کشور جهان، می‌توانید به اتاق‌های بازرگانی، شرکت‌ها و دفاتری مراجعه کنید که مورد تایید این نمایشگاه هستند. این رابط‌ها به شرایط، قوانین و زمان‌های مهم برگزاری نمایشگاه اشراف دارند و می‌توانند در کنارتان باشند. آنها معمولا خدماتی از قبیل برنامه‌ریزی سفر، رزرو محل اقامت، گذاشتن قرارهای تجاری، معرفی مترجم، کمک برای گرفتن غرفه و... را انجام می‌دهند. برای اطلاع از نام و نشانی شرکت ایرانی که می‌تواند بلیط ITB را برایتان تهیه کند، می‌توانید از صفحه مربوطه، در سایت رسمی ITB بازدید کنید و یا از خدمات اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان بهره‌مند شوید.

تهیه بلیط نمایشگاه ITB برلین 2020

برای تهیه بلیط بازدیدکننده تجاری، باید معرفی‌نامه‌‌ای داشته باشید که تایید می‌کند شما عضوی از یک شرکت گردشگری هستید

علاوه بر این لازم به ذکر است که برای دریافت بلیط ITB نیاز به معرفی‌نامه‌های معتبر، از غرفه‌‌دارانی است که در نمایشگاه ITB شرکت کرده‌اند و تایید می‌کنند که فرد معرفی شده یکی از اعضای غرفه آنها می‌باشضد. در مجموع این نمایشگاه بلیط بازدیدکننده تجاری را با ضوابط و شرایط خاصی صادر می‌کند. 

 

اول بلیط یا ویزا؟

اگر ویزای شینگین را برای ورود به آلمان ندارید و می‌خواهید در نمایشگاه ITB شرکت کنید اول باید بلیط نمایشگاه را تهیه بفرمایید و در زمان درخواست ویزا، بلیط ITB را نیز ارائه کنید. لازم به ذکر است که داشتن بلیط ITB شانس گرفتن ویزا را بالا می‌برد. اما اگر موفق به دریافت ویزا نشدید، مرکزی که بلیط را برایتان صادر کرده (مثلا اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان) می‌تواند برای بازگشت دادن بلیط کمک‌تان کند.

 

در قسمت‌های بعدی این مقاله از نکات مهم دیگری که برای شرکت در نمایشگاه ITB برلین می‌تواند برایتان مفید باشد خواهیم گفت. در پایان امیدواریم این مطلب بتواند در زمینه تهیه بلیط نمایشگاه ITB راهگشایتان باشد.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
خدمات همورا برای چه کسب و کارهایی مفید است؟
همورا عمده‌ی فعالیت‌هایش را بر اساس علاقه‌مندی‌ها، دانش‌های پایه‌ای و آینده‌ای که برای کسب و کارش در نظر گرفته، بنا نهاده است. در نتیجه خدمات همورا معطوف به سه حوزه‌ی تخصصی صنایع مرتبط با گر...
اطلاعات بیشتر
تقسیم کار کن تا کامروا شوی!
«خودم به‎ تنهایی انجام خواهم داد!» آیا شما هم این جمله را در محیط کاری خود شنیده‎اید یا خودتان از آن استفاده می‎کنید؟ ما در همورا به تجربه جالبی از مواهب کنار گذاشتن این جمله دست یافتیم، تجربه‎ای که شای...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)