25
خرداد
1398
محتوای همورا
محتوای همورا
 

مهمانی افطار همورا در خانه‌ای قدیمی

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

امسال همچون سال‌های پیش، همورا به بهانه‌ی افطار، همکارانش را دور هم جمع کرد. برای ساختن این شب به یادماندنی کافه آنسوی عزیز کنارمان بود و اوقاتی خوش رقم خورد.

همورا هر سال برای مهمانی گرفتن با مناسبت‌های مختلف، پیش‌قدم می‌شود. ماه رمضان امسال هم این دورهمی برپا بود. امسال همورایی‌ها یک شب افطار را در کافه آنسو، به اتفاق یکی از اعضای خانواده یا دوستان‌شان دور هم جمع شدند و همگی از افطاری کاملی که کافه آنسو ترتیب داده بود لذت بردند.

 

چگونه دعوت شدیم؟

از آنجایی که همورا برای همکاران، فضایی کاملا صمیمی و دوستانه‌ای را ایجاد کرده است، یک روز عصر در وقت استراحت از خاطرات مهمانی افطار پارسال گفتیم و درباره‌ی زمان مهمانی امسال صحبت کردیم. نظرها متفاوت بود و با کمک نیوشا اوضاع سامان گرفت و دو روز برای مهمانی افطار پیشنهاد شد. مانده بود هماهنگی با فاطمه حسینی، مدیر کافه آنسو که مسئولیت آن را نیوشا پذیرفت. پس از یک هفته، روز مهمانی مشخص شد. ما برای روز شنبه 11 خرداد 98 به مهمانی همورا دعوت شدیم و به مهمانان دیگر نیز اطلاع داده شد. مهمانان عزیزی که دوستان قدیمی همورا و آنسو هستند و همیشه وجودشان را کنار خود احساس کرده‌ایم.

 

افطار در عمارت آنسو

در شب موعود، کافه آنسو با آن عمارت قدیمی، حیاط زیبا و حوض آبی، ریسه‌‌های نورانی و قشنگ و گلدان‌های شمعدانی میزبان تمام مهمانان همورا شده بود. میزی بزرگ را در سالن طبقه دوم برای همورایی‌ها آماده کرده‌بودند و روی آن پر بود از حلوا، فرنی، زولبیا و بامیه، خرما، پنیر و گردو، گوجه و خیار و نان سنگک تازه. علاوه بر اینها آنسو از همورایی‌ها با لیوان‌های بزرگ شربت پذیرایی کرد. سردنوش‌ها خنک، سنتی و متنوع بودند. اینها همه، تنها بخشی از تدارکات مهمانی افطار همورا بود.

مهمانی افطار همورا در کافه آنسو

مهمانی همورا در کافه آنسو

 

حال و هوای مهمانی

مهمان‌ها یکی‌یکی می‌آمدند و همراهانشان را معرفی می‌کردند. همه دور یک میز جمع شده بودیم و با صحبت، شوخی و خنده زمان باقی مانده تا اذان را سپری می کردیم. ساعت حدود 20:30 دقیقه بود که اذان را خواندند و همه مهمان‌ها مشغول میل کردن افطاری شدند. این مشغولیت خوشمزه، چیزی از صحبت‌ها و خندها کم نکرد بلکه به کیفیت آنها افزود و لذت این دورهمی را چند برابر کرد.

در این شب تولد همسران دو نفر از همورایی‌ها بود. به همین خاطر همورا کیک تولد زیبایی را تهیه کرده و از قبل به مهمان‌داران کافه آنسو سپرده بود. پس از صرف افطار مهمان‌داران آنسو، کیک تولد را آوردند و روی میز مقابل صاحبان تولد گذاشتند. متولدین چشمان‌شان برق زد و بعد همه برایشان آهنگ تولدت مبارک خواندیم تا شمع‌ها را با آرزوهای قشنگ فوت کنند.

پس از شور و شوقی که تولد به همراه خود دارد، مهمانداران آنسو میز را مرتب و از نو، آماده پذیرایی برای شام کردند. کافه آنسو چندین نوع غذا برای پذیرایی از همورایی‌ها تهیه کرده بود که یکی از دیگری خوشمزه‌تر بودند.

میز افطار کافه آنسو

میز افطاری کامل در کافه آنسو، اولین کافه سفال ایران

 

در آخر...

از آن شب برای ما و همراهان‌مان خاطره‌ای خوش به‌جا ماند، دوستی‌هایمان عمیق‌تر شد و بیشتر از قبل با یکدیگر خندیدیم. کافه آنسو مثل همیشه به گرمی از ما استقبال و پذیرایی کرد و این پذیرایی نقش پررنگی در ساختن لحظات خاطره‌انگیز داشت. امیدواریم سال 1399 ما همورایی‌ها دوباره در کافه آنسو دور یک میز جمع شویم و خاطرات امسال را مرور کنیم.

 

 

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
دورهمی پایان سال 1396 همورا
روزهای آخر سال همورایی‌ها برنامه‌‌ی پیک‌نیک و دورهمی ترتیب دادند تا پس از گذر یک سال کاری، زمانی را با هم بگذرانند و از طبیعت و هوای خوب روزهای زیبای اسفند لذت ببرند.
اطلاعات بیشتر
دورهمی همورایی به مناسبت ماه رمضان
ماه رمضان امسال، تیم همورا برای یک برنامه‌ی افطاری دوست‌داشتنی مهمان کافه آنسو بود. رویدادی که در آن تمام خانواده همورا دور هم جمع شدند و خاطراتی دوست‌داشتنی را در کنار یکدیگر ساختند.
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)