26
فروردین
1398
محتوای همورا
محتوای همورا
 

مدیریت حرفه‌ای تورلیدرها با ماژول سپهر

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

اگر شما از آن دسته مدیرانی هستید که به ابزار دقیق و کارآمد، پایین‌ آوردن هزینه‌ها، به حداقل رساندن امکان خطا و دسترسی به امکانات و قابلیت‌های متعدد دیگر علاقه‌مندید، در ادامه این مطلب با ماژول «سپهر» که منحصرا توسط همورا و برای مدیریت لیدرها در آژانس‌های گردشگری طراحی و ارائه شده است آشنا شوید.

شرکت همورا سال‎هاست که با به‌کارگیری نیروهای توانمند، درک نیاز روز دنیای گردشگری و شناخت منابع لازم، در جهت ایجاد، بهبود و توسعه‌ی نرم‌افزارهای اختصاصی گردشگری گام برمی‌دارد. در این مطلب با ماژولی به‌نام سپهر آشنا می‌شوید که در جهت تسهیل فرآیندهای درونی آژانس‌های خدمات مسافرتی طراحی شده است.

 

قابلیت‌های ماژول سپهر

بدون حضور تورلیدرها بسیاری از تورهای گردشگری تشکیل نمی‌شوند و اگر آژانسی نتواند برنامه‌ی حضور راهنمایانش را مدیریت کند، با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. از سوی دیگر اکثر لیدرها به‌صورت مستمر در آژانس‌های گردشگری حضور ندارند و مدیران در واقع باید نیروهایی که در خارج از سازمان هستند را مدیریت کنند. در این شرایط ماژول سپهر با قابلیت‌های زیر به کمک‌تان می‌آید.

 

1 امکان ثبت برنامه لیدرها به‌صورت آنلاین

مهم‌ترین بخش ماژول سپهر، یک تقویم آنلاین است که مدیر عملیات آژانس دسترسی آن‌را برای تورلیدر ایجاد می‌کند. تورلیدرها بدون آنکه برنامه دیگر همکارانشان را ببینند می‌توانند از بین گزینه‌هایی از قبیل «می‌توانم»، «شاید بتوانم» و «نمی‌توانم» به مدیر عملیات برنامه روزهای آینده خود را اعلام کنند. این تقویم آنلاین است و همزمان اطلاعات را برای آژانس نمایش خواهد داد. ضمنا اگر تورلیدر در برنامه‎ی اعلام شده‌اش، تغییری ایجاد کند، این تغییرات در سوابقش ثبت شده و قابل رصد می‌باشد.

 

2 امکان دانلود و پرینت مدارک

مدیر عملیات می‎تواند با ایجاد دسترسی برای تورلیدرها به آنها اجازه دهد تا مدارک سفر از قبیل لیست اسامی مسافران، بیمه‌نامه، حکم لیدر، حکم راننده، برنامه سفر و... را از سامانه سپهر خود دانلود و پرینت کنند. این امکان مراجعات غیرضروری لیدرها به دفتر آژانس را تا حد بسیار بالایی، کاهش می‌دهد. از سوی دیگر اگر تورلیدر در طول سفر مدرکی را گم کند، می‌تواند آن‌را در گوشی موبایل خود داشته باشد و یا مجدد پرینتی از آن تهیه کند.

اطلاعات سفر برای تورلیدرها

با کمک ماژول سپهر، لیدرها تمام اطلاعات دقیق سفر را در اختیار دارند

 

3 امکان ثبت گزارش سفر

پس از برگزاری سفر، لازم است که تورلیدر گزارشی را به مدیر عملیات خود ارائه کند. ماژول سپهر با فراهم آوردن فضایی کاربردی، این امکان را نه‌تنها به لیدر بلکه به کمک لیدرها نیز می‌دهد تا بتوانند به‌صورت دقیق گزارش سفر را به آژانس ارائه کنند. عوامل اجرایی می‌توانند میزان رضایت خود را از عناصر سفر مانند «مسافران»، «راننده‌ها» و سایر لیدرها در «سامانه سپهر» ثبت کنند.

ثبت نظرات لیدرها

با ماژول سپهر لیدرها می‌توانند گزارش‌های مربوط به سفر، همکاران و برنامه‎های اجرایی را ثبت کنند

 

4 دسترسی به نتایج نظرسنجی

مدیر عملیات تور یا مدیر آژانس گردشگری می‌تواند به تورلیدر اصلی یا کمک‌های او اجازه دهد تا به نتایج نظرسنجی سفرشان دسترسی داشته باشند. همچنین ماژول سپهر یوتاب با کمک ماژول رضایتمندی، نظرسنجی‌ها را با پارامترهای گوناگونی دسته‌بندی و آنالیز می‌کند و با ارائه اعداد و نمودارهایی، امتیازهای کسب شده توسط تورلیدر را به دقت ثبت می‌کند.

 

5 امکان امتیازدهی به تورلیدرها

با ماژول سپهر، مدیر عملیات می‌تواند تورلیدرها را بر اساس مدرک تحصیلی، دوره‌هایی که گذرانده‌اند، سابقه تورلیدری، کارت تورلیدری طبیعت‌گردی، فرهنگی و... رتبه‌بندی کند. پس از رتبه‌بندی، ماژول سپهر به مدیر عملیات کمک می‌کند تا بتواند همه تورلیدهایش را امتیازبندی کرده و تعیین کند که هر فرد برای برگزاری چه برنامه‌هایی توانایی دارد و چگونه می‌تواند با سرعت و دقت بیشتری لیدر هر سفر را معین کند. در مرحله بعد، کافی است مدیر عملیات چند پارامتر کلی را انتخاب کند تا خود ماژول سپهر به او بگوید چه افرادی در دسته‌بندی مورد نظر او جای می‌گیرند و به‌ سرعت لیدرهای هر سفر مشخص گردند.

ثبت مشخصات تورلیدرها

با ماژول سپهر اطلاعات دقیق تورلیدرها در سامانه ثبت می‎شود


مدیران از طریق یوتاب می‌توانند مشخص نمایند که کدام لیدر دارای کارت راهنمای طبیعت‌گردی و یا فرهنگی می‌باشد. تاریخ انقضا آنها چیست، آیا در مراحل دریافت کارت هستند و یا در حال گذراندن آموزش‌های مربوطه در موسسات آموزش گردشگری هستند.
با «سپهر» می‌توان به‌راحتی تشخیص داد که کدام لیدر برای تورهای ورودی (Incoming)، داخلی، طبیعت‌گردی، فرهنگی و یا خروجی (Outgoing) مناسب است. همچنین سپهر ماهیانه به لیدرها و مدیران گزارشی از لیست کسانی که کارت‌های آنها منقضی شده و یا در شرف انقضا می‌باشد، می‌دهد.

 

6 امکان ارسال پیام به مدیر

لیدرها می‌توانند از طریق سامانه سپهر به مدیر آژانس یا عملیات پیام بفرستند تا در مواقع ضروری به‌سرعت با او ارتباط داشته باشند. این فضا کمک می‌کند تا اگر مدیر آژانس امکان پاسخگویی ندارد، در سفر است و یا باید پیام‌های زیادی را بررسی کند، بتواند از تمام راهنمایانش به سرعت پیام‌ها را دریافت کند.

نرم افزار ارسال پیام

با کمک ماژول سپهر می‌توانید در هر مکان و هر لحظه به‎صورت مستقیم پیام‎های مهم لیدرهای خود را دریافت کنید

 

7 مشاهده سوابق اجرایی و درآمد تورلیدر

با ماژول سپهر یوتاب، تمام سفرهایی که راهنمایان به‌عنوان راهنمای اصلی و کمکی رفته‌اند ثبت می‌شود. این ثبت شامل نام سفر، تاریخ اجرا، اسامی همسفران، اسامی همکاران، برنامه‌های سفر، دستمزد پرداخت شده به تورلیدر و... می‌شود. دسترسی به این سوابق باعث می‌شود تا مدیر عملیات در جریان تمام آنچه که در طول فعالیت تورلیدر با آژانس گذشته است، قرار بگیرد.

مدیریت لیدرها

با ماژول سپهر می‌توانید سوایق اجرایی و درآمدهایی که تورلیدرها کسب کرده‌اند را ببینید

 

8 امکان قراردادن پیام مهم برای لیدرها

همورا در ماژول سپهر فضایی را طراحی کرده‌ است که مدیران می‌توانند از طریق آن برای تمام یا تعدادی از لیدرها پیامی را درج کنند. این پیام‌ها می‌تواند شامل قوانین و مقررات، پیام‌های عمومی، تبریک، اطلاع‌رسانی و... باشد. راهنمایان به محض لاگین در ماژول سپهر، بخش پیام‌ها را مشاهده می‌کنند و در جریان آخرین موضوعات مطرح شده در آژانس قرار می‌گیرند.

 

9 برگزاری آزمون‌های بازآموزی

با داشتن ماژول سپهر به همراه ماژول سینا، می‌توانید آزمون‌های دوره‌ای را برای تورلیدرهای خود برگزار کنید. این آزمون‌ها کمک می‌کند تا تورلیدرها دانش خود را به روز کنند، به منابع گذشته رجوع کنند و همواره در جهت بهبود خود گام بردارند. سامانه مدیریت تورلیدرها، سوالات، پاسخ سوالات و منابع آزمون را از طریق ماژول سپهر منتشر کرده و در اختیار تورلیدرها قرار می‌دهد.

 

چه کسانی از ماژول سپهر استفاده می‌کنند؟

بخش عملیات تور در آژانس‌های گردشگری، قسمتی بسیار حساس، پرکار و نیازمند به دقت و انرژی فراوان است. در نتیجه هر آن چه که بتواند دقت و سرعت کارها را در این بخش بالا ببرد، مورد استقبال مدیران حرفه‌ای قرار خواهد گرفت. این مهم باعث شد تا سال‌ها پیش، آژانس گردشگری دالاهو که با بیش از صدها تورلیدر کار می‌کند از همورا بخواهد تا با خلق ماژولی جدید در سامانه ارتباط با مشتریان یعنی «یوتاب»، فضایی برای مدیریت هرچه بهتر برنامه تورلیدرهای دالاهو ارائه کند. ماژول سپهر با درک نیازهای آژانس‌های گردشگری طراحی و طی سال‌های متمادی به‌روز و پربارتر شده است. اکنون علاوه بر دالاهو، آژانس‌های گردشگری بزرگی چون «اسپیلت البرز» و «آرندتور» نیز از آن استفاده می‌کنند.

 

دسترسی به ماژول در همه جا، در همه وقت

سامانه سپهر ریسپانسیو و آنلاین است. این موضوع به این معناست که تورلیدرها می‌توانند با گوشی‌های موبایل خود و از هر نقطه از جهان به سامانه سپهر خود وارد شوند و بدون هیچ محدودیتی عملیات مورد نظر را در سامانه مدیریت تورلیدرها انجام دهند.

مدیریت برنامه سفر تورلیدرها

ماژول سپهر تمام اطلاعات سفر را در اختیار تورلیدر می‎گذارد

 

چگونه ماژول سپهر را تهیه کنید؟

امکانات یوتاب و سپهر آنقدر وسیع است که در یک مطلب نمی‌گنجد.

در صورتی که قابلیت‌های ماژول سپهر برای کسب و کار شما مفید است، برایمان باعث افتخار خواهد بود تا در یک جلسه‌ی حضوری، دموی کاملی از نرم‌افزار یوتاب و ماژول سپهر را برایتان ارائه دهیم. برای هماهنگی این جلسه می‌توانید از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت 9 تا 18:00 با همورا به شماره 4134 4426-021 تماس بگیرید.

بی‌صبرانه در انتظار گفتگو با شما و برگزاری جلسات دمو خواهیم بود.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
پاک نشود: قدیمی: مخصوص مدیریت آژانس‌های گردشگری
اگر شما مدیر یک آژانس هستید شک نکنید که یوتاب راهکاری بسیار ارزشمند برای شما خواهد بود. یوتاب امور پیچیده‎‌ی مشتریان شما را به روش‌های ساده حل و فصل کرده و ضمن بالا بردن سرعت انجام هر یک از فرآیندهای کار در یک آژانس،...
اطلاعات بیشتر
پاک نشود: قدیمی: طراحی سایت‎ گردشگری
نقش و قدرت اینترنت در دنیای کنونی بشر قابل چشم‌پوشی نیست. اما برای شمایی که در صنعت گردشگری کار و فعالیت می‌کنید این نقش بسیار مهم‌تر است. چراکه آمارهای سازمان جهانی جهانگردی از روند رو به رشد کاربرانی می‌گویند...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)