30
مهر
1397
بهنام اسلمی
بهنام اسلمی
مقاله‌‌ی بهنام اسلمی در روزنامه‌ی دنیای اقتصاد

7 راهکار برای تولید محتوای اثرگذار

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

فضای دیجیتال به شکل فزاینده‌ای با صنعت گردشگری و هتلداری در ارتباط است و تولید محتوا به عنوان بخشی مهم از این فضا، در محیط‌های گوناگونی چون وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و فضای شبکه‌های اجتماعی به دنبال جذب توجه مشتریان است. در این مطلب برایتان از راهکارهایی گفته‌ایم که می‌تواند محتوا را بیش از همیشه در خدمت رشد درآمد و بهبود بازاریابی‌تان دربیاورد.

در قلب بازاریابی دیجیتال، محتوا خانه دارد و بار بخش آموزش، بالا بردن آگاهی، اطلاع‌رسانی و ایجاد ارزش‌های افزوده برای مشتریان را به دوش می‌کشد. از آن زمان که مشتری کالا یا خدمت مورد نظرش را در اینترنت جستجو می‌کند تا زمانی که تبدیل به مشتری می‌شود، این محتواست که بازی را در دست دارد. در این مطلب از 7 نکته‌ای گفته‌ایم که رعایت آن در تولید محتوا اهمیت دارد.

 

1 محتوای سازگار با موبایل‌ها تهیه کنید

امروزه بسیاری از کاربران و مشتریان‌تان محتوای شبکه‌های اجتماعی و وب‎سایت‌ها را با تلفن‎های هوشمندشان دنبال می‌کنند. در نتیجه توجه شما به نمایش درست متن‌های مربوط به سفرها، عکس‌ها، جدول‌ها و... بسیار اهمیت دارد. هرچه محتوای شما ساده‌تر به دست مشتریان برسد احتمال خوانده شدن و اثرگذاری آن افزایش می‌یابد.

 

2 لحظات ضروری را دریابید

بعضی محتواها باید درست در لحظه بزنگاه آماده و منتشر شوند. پیدا کردن این لحظات کمی هوشیاری، خلاقیت و البته زاویه دید مناسب می‌خواهد. مثلا فکر کنید فردا روز جهانی جهانگردی است و شما به عنوان یکی از اعضای خانواده صنعت گردشگری باید واکنشی به این رویداد داشته باشید. می‌توانید مثلا یک عکس همراه با جمله‌ای ساده آماده کنید و یا اینکه شعار روز جهانی جهانگردی را که هر ساله از طرف سازمان جهانی جهانگردی مشخص می‌شود را به‌عنوان سوال مسابقه‌ای ویژه مطرح کنید و در لحظه‌ی بزنگاه به مشتریان نشان دهید که خلاقیت و درک‌تان از دنیای محتوا متفاوت است.

 

3 نسبت به مخاطبان پاسخگو باشید

هر پیامی که مخاطبان در واکنش به محتواهای تولیدی‌ برایتان می‌گذارند را به شکلی شایسته پاسخ دهید. نشان دهید که پشت صفحه‎های مجازی‌تان، انسانی آگاه با قلبش در حال خواندن پیام‌هاست و تک تک آنها برایتان اهمیت دارد. در بیشتر شبکه‌های اجتماعی پست‌هایی که پیام‌های بیشتری دارند و ارتباط دو طرفه‌ای بین مخاطبان و گردانندگان صفحات شکل گرفته، بیشتر شانس نمایش داده شدن دارند و گوگل نیز برای سایت‌هایی که به پیام‌ها اهمیت و پاسخ می‌دهند بیشتر ارزش قائل می‌شود.

 

4 دروغگویی را فراموش کنید

فرض کنید آگهی یک آژانس گردشگری به دست‌تان رسیده که محتوای آن این است: «سفر رایگان به کیش»! با شوق آگهی را باز می‌کنید و متوجه می‌شوید نه تنها سفر رایگان نیست بلکه قیمت آن از دیگر آژانس‌ها هم گران‌تر است و آگهی مورد نظر فقط یک بازی متبحرنانه با کلمات است. این بازی نه تنها شما را عصبانی می‌کند بلکه اگر در کنار آن مطلب هزاران محتوای مناسب وجود داشته باشد دیگر برایتان ارزشی ندارد و شما خیلی زود، برای همیشه نام آن آژانس گردشگری را در زمره‌ی برندهایی که نمی‌توان به آن اعتماد کرد قرار خواهید داد. در نتیجه از یاد نبرید که حتی یک کلمه دروغ، می‌تواند آینده کسب و کارتان را تحت تاثیر قرار بدهد.

 

5 محتواهای مرتبط به هم را افزایش دهید

به جای آنکه تمام مطالب را کنار هم بیاورید و مطالب طولانی و خسته کننده تولید کنید، می‎توانید با کمک لینک‌ها و ساختن پل‌هایی مابین مطالب قدیمی‌تان محتوایی با طول مناسب بسازید. محتواهایی که اگرچه طولانی نیستند و تمام اطلاعات را یکجا به مشتری نمی‌دهند اما در عین حال کاربردی هستند و احتمال به اشتراک ‌گذاری آنها بیشتر است. این محتواها ترافیک سایت‌تان را نیز افزایش خواهند داد و گستره‌ی بیشتری از مخاطبان را جذب می‌کنند. مثلا شما مطلبی درباره کویر مصر در وبلاگتان تولید کرده‌اید و در آن درباره جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی گفته‌اید. حال می‌توانید توضیحات مربوط به اقامتگاه‌های محلی، وسایل مورد نیاز سفر و اطلاعات درباره آب و هوای منطقه را در قالب مطالب دیگری آماده و آنها را با لینک‌هایی به مطلب اول وصل کنید.

 

6 با حوصله و دقت تولید محتوا کنید

علاوه بر اینکه مطالب‌تان باید از نظر معنایی و محتوایی ساختار درستی داشته باشند، رعایت علائم نگارشی، نیم‌فاصله‌ها، استفاده درست از نشانه‌ها و شیوه‌ی صحیح طبقه‌بندی مطالب داخل متن بسیار اهمیت دارد. استفاده درست از عکس‌ها و نوشتن کپشن‌های مرتبط، استفاده از رنگ‌های مناسب و به‌کاربردن سوتیتر، روتیتر و دیگر جلوه‌های بصری و محتوایی را در تولید متون در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که هر روز میلیون‌ها صفحه محتوا تولید می‌شود و رعایت هر نکته‌ای می‌تواند شما را فرسنگ‌ها به جلو براند.

 

7 محتوای سمعی بصری را جدی بگیرید

به جز متن و عکس‌، شما باید با ابزارهای دیگری مانند فیلم، فایل‌های صوتی و موسیقی نیز محتوا تولید کنید تا قدرت اثرگذاری‌تان افزایش یابد. این مورد را می‌توانید خودتان امتحان کنید. مثلا برای یک تور که قرار است به چابهار برود فیلمی از بندر گواتر یا پدیده گل‌افشان در وب‌سایت‌تان بگذارید و در صفحه‌هات شبکه‌های اجتماعی‌تان با موسیقی محلی منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید تبلیغات را انجام دهید و اثر آن‌را در مقایسه با محتواهایی که فقط متن و عکس هستند ببینید. درواقع شما برای اثرگذاری بیشتر باید چند حس از مخاطب را درگیر محتواهایتان کنید و تبلیغات را تا جای ممکن در لایه‌هایی از آموزش، انتقال احساسات و شریک کردن مخاطب در رویدادهای زیبا و شگفت‌انگیز پنهان کنید.

در پایان امیدواریم در تولید محتواهای اثرگذار و ماندگار موفق باشید و کسب و کارتان با کمک این تکنیک‌ها بیش از پیش رونق بگیرد.

 

منبع: مقاله بهنام اسلمی در روزنامه دنیای اقتصاد

بهنام اسلمی

بنیان‌گذار شرکت همورا و مدیرعامل کنونی این شرکت است.
از سال ۱۳۸۰ برنامه‌نویسی را شروع و به تحول و توسعه سازمانی علاقه دارد. (رزومه رسمی)

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
استخدام کارشناس تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ
شرکت همورا در راستای تکمیل و توسعه کادر خود از بین افراد مشتاق، علاقه‌مند و حائز شرایط اقدام به استخدام کارشناس تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ می‌کند. در صورتی که مایل به فعالیت در این بخش می‎باشید لطفا ادامه مطلب را...
اطلاعات بیشتر
در اولین دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ چه گذشت؟
پیشبرد اهداف مبتنی بر وب و بهبود ارتباط با مشتریان از طریق اصول دیجیتال مارکتینگ، از جمله موضوعات مطرح در کسب و کارهای امروزیست. باتوجه به اهمیت بازاریابی دیجیتال، شرکت همورا اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی آموزشی در زمینه...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)