29
مهر
1396
محتوای همورا
محتوای همورا
گزارش بازدید از نمایشگاه تلکام

همورایی‌ها در تلکام

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

توسعه‌ی پهنای باند، کاهش قیمت اینترنت و حرکت به سمت رایگان شدن مکالمات تلفنی، از جمله رویاهایی است که نمایشگاه تلکام در پی تحقق آن است. در یک عصر پاییزی همراه با تیم فنی همورا به نمایشگاه تلکام سری زدیم تا هم با آخرین دستاوردها در حوزه‌ی ارتباطات آشنا شویم و هم فرصت بازدید از یک نمایشگاه موثر در کسب و کارمان را داشته باشیم.

اینترنت و بهبود ارتباطات از آن موضوعاتی است که تقریبا تمام جامعه را درگیر خود می‌کند. هرچه پهنای باند ارائه‌ی اینترنت بیشتر باشد، امکان مبادلات و سرعت ارتباطات بیشتر می‌شود. در نتیجه کسب و کارهایی که تمام یا بخشی از فعالیت خود را در بستر اینترنت تعریف کرده‌اند، به‌صورت مستقیم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند. نمایشگاه تلکام فرصتی است برای آن‌که بدانیم کشورهای دیگر چگونه زیر ساخت‌های خود را بهبود داده‌اند، پتانسیل شرکت‌های داخلی در حال حاضر چقدر است و برنامه‌ی آنها برای آینده، چه خواهد بود.

 

سال‌های توسعه

از سال 1379، نمایشگاه تلکام در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. امسال در هجدهمین دوره‌ی برگزاری این رویداد بیش از سیصد شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور داشتند و به عرضه و معرفی محصولات و دستاوردهایشان پرداختند.
اگرچه برگزاری تلکام در کنار نمایشگاه حوزه‌ی آب و فاضلاب، در دید اول زیاد خوشایند به‌نظر نمی‌رسید اما سالن‌های تلکام آنقدر جذاب بودند که این همنشینی دو نمایشگاه را کمرنگ کند.

بخشی از نمایشگاه به ارائه و معرفی زیرساخت‌ها می‌پرداختند. شبکه‌های ارتباطی و چگونه بهره بردن از آنها برای بهبود و سرعت بخشیدن به ارتباطات موضوع دیگری بود که بخشی از نمایشگاه به آن اختصاص یافته بود.

سالن اختصاصی «همراه اول» با قرار دادن بازی‌ها، مسابقه‌های گوناگون و استفاده از جلوه‌های بصری مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کرده بود. از سوی دیگر شرکت‌هایی با ارائه‌ی سیم‌کارت رایگان، دعوت از بازیگران و مجریان توانسته بودند صف‌های طویلی را در مقابل غرفه‌های خود بسازند. اگرچه در نمایشگاه‌های تخصصی نیاز به ارائه‌ی اطلاعات مدون، شرح محصولات و توصیف چشم‌انداز بیشتر احساس می‌شود، اما برگزاری برنامه‌های این چنینی در جذب مخاطب عام تاثیر داشتند و شاید در نگاه شرکت‌های خارجی هم بیانگر جنبه‌‎های مثبت برگزاری بودند.

 

به امید روزهای روشن

به جز شرکت‌های خارجی، حضور بازدیدکنندگانی که به‌نظر می‌رسید بیشتر از شرق آسیا مهمان تلکام بودند هم بسیار چشمگیر بود. حضور این افراد حتی به عنوان بازدیدکننده می‌تواند نویدبخش شروع اتفاق‌هایی نو در صنعت و تجارت کشورمان باشد.

نمایشگاه تلکامحضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه تلکام

 

اگرچه سرعت خطوط اینترنت در کشوری مانند کره‌ی جنوبی 4 هزار برابر کشور ماست و در بسیاری از مناطق جهان، اینترنتی که ما در حال بهره بردن از آن هستیم، رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شود، اما برگزاری این نمایشگاه و حضور مهمانان خارجی می‌تواند روزهای بهتری را برای سرزمین‌مان بسازد.

با توجه به برنامه‌های توسعه و آرزوی آن‌که به‌زودی قطب اول منطقه در حوزه‌ی فناوری اطلاعات باشیم، امیدواریم شبکه‌ی انتقال اطلاعات بی‌سیم، باسیم و رایگان شدن اکثر تعرفه‌های ارتباطی در کنار پیگیری مسئولانه‎ی مدیران، تحقق یابد.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
نابرده یوتاب، جشن میسر نمی‎شود
سال گذشته درست همین روزها بود که در یک آژانس گردشگری مشغول به کار شدم. حضور من مصادف شده بود با جشنی بزرگ و مهم که برگزاری آن باید به بهترین شکل انجام می‌شد. رویدادی که برای آن کارهای زیاد و وقت کم داشتیم.
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)